Lehetséges-e még az elején kiválasztani, hogy kik lesznek azok az emberek, akikre a vállalkozásomat alapozhatom? Ha igen, hogyan? Milyen szempontok alapján mérlegelhetek? Egyáltalán fontos-e eldönteni még az első megbeszélés alkalmával, hogy együtt dolgozol-e vele hosszú távon?
A megfelelő üzlettárs hosszútávra
Társ, ill. a jó társ nem csak a társas vállalkozások sikerének a kulcsa. A megfelelő ember kiválasztása a családalapítás alapját is jelenti. Csak azzal a személlyel vagyunk hajlandóak együtt élni, akiben a megfeleő társat látjuk.
Így van ez a nem egyszemélyes vállalkozásokban is. Bár vannak egyszemélyes vállalkozások, ahol a megfelelő embert természetesen maga a vállalkozó jelenti. Ugyanakkor valamennyi társas vállalkozásnál a legfőbb vezető alkalmassága meghatározza a vállalkozás életképességét.
Mi a helyzet a Network Marketingben?
A megfelelő üzlettárs hosszútávra számodra egy olyan embert jelent,
- akire úgy tekintesz, mint a vállalkozásod alapjára,
- aki nem más, mint a saját személyes céljaid elérésében kulcsszerepet játszó üzlettárs,
- aki az anyagi függetlenséged megteremtésében is a társad
- akinek az anyagi függetlenségét majd megteremted
- akinek a problémáit segítened kell megoldani
- aki iránt felelősséggel tartozol,
- aki miatt jó vezetővé kell válnod,
- akit majd tanítanod kell, hogy ő is jó vezetővé váljon.
Vagyis ő egy meglehetőssen fontos ember a számodra, akit érdemes a megfelelő körültekintéssel kiválasztani, mert rá fogod leginkább az idődet és az energiádat fordítani.
Szempontok, melyek segítenek a kiválasztásban
Elsődleges szempont a motiváció. Mi motiválja?
Például szeretne anyagi függetlenséget? Szeretne anyagi biztonságban élni végre, hiszen eddig csak kuporgatta a pénzt és nem győzi feladni a megvalósulatlan álmait? Ha ez számára egy motiváció, akkor OK.
Vagy a több szabadidő elérése lenne az, ami miatt képes hegyeket völgyeket megmozgatni? Ez is OK.
Talán a mások segítése vagy a gondoljelenti számára legfőbb mozgatórugót? Ez is lehetséges, de lehet, hogy ő inkább szeretné elérni az egyéni kibontakozás felemelő érzését. Ha mindezek motivációk, akkor OK.
A motivációk megismerése segít eldönteni az első megbeszélés alkalmával, hogy ő lesz-e a megfelelő üzlettársad hosszútávra. Hiszen, ha valaki megfelelően motivált, akkor egyben ilyen jellemzői is vannak: elszántság, nyitottság, bátorság, jó kommunikáció (tanulható), koncentráció (ez is tanulható).
Hogyan alkalmazhatom a kiválasztás szempontjait az üzletem építésében?
A fenti szempontok alkalmazásával.
A kellő motiváltság legalább olyan fontos, mint a szaktudás. Sőt kellő motiváltság nélkül nincs megfelelő szaktudás sem, hiszen a tanulás üzemanyaga a motiváció.
Amennyiben úgy találod az első megbeszélést követően, hogy az ember nem megfelelően motivált, akkor irányíthatod úgy a dolgokat, hogy inkább "maradjon" termékfogyasztó. Neked ez is üzlet. Ezt te döntöd el! Egyébként később, a kapcsolattartás miatt még kiderülhet, hogy akár még üzlettársak is lesztek.
De mivel a nap neked is 24 órából áll, éppen ezért nem mindegy, hogy azt mire fordítod.
A fenti néhány gondolat az idő jobb kihasználásában próbál a segítségedre lenni, hogy hatékonyabban építhesd a csapatod.
kilenc - 2009.01.29.